W styczniu projekt Explorer, w ramach którego klienci mogli kupować inteligentne okulary za cenę 1,5 tys. dolarów, został zamknięty, choć dodano, że nie jest to koniec prac związanych z tego typu produktami. Nie podano jednak żadnych szczegółów rozpoczęcia prac na okularami drugiej generacji. Tym samym sporo emocji i spekulacji budzą informacje „Wall Street Journal”, według których prace nad Google Glass II idą sprawnie, a nowy produkt powinien wkrótce ujrzeć światło dzienne i zostać zaprezentowany klientom. Prace nad projektem przeprowadza ponoć firma Luxottica, która jest właścicielem takich marek okularów jak Ray-Ban czy Oakley.
Po raz pierwszy okulary Google Glass na rynku pojawiły się w 2013 roku i były entuzjastycznie przyjęte przez klientów, umożliwiając im m.in. otrzymywanie informacji z internetu, robienie zdjęć i filmów wideo.
Według badań rynek ten ciągle się rozwija i już w 2018 roku popyt na produkty takie jak inteligentne okulary, zegarki czy opaski do monitorowania aktywności będzie aż 6-krotnie wyższy aniżeli ma to miejsce obecnie.