Czy opłaca się mieć sklep stacjonarny?

Pandemia pogrążyła wiele biznesów i zmusiła sporą ilość osób do zamknięcia swojej działalności, ale możemy również wyciągnąć dzięki niej kilka ciekawych lekcji. Główną z nich jest to, jak niewygodne może się dziś okazać posiadanie sklepu stacjonarnego. I choć pandemia to dość ekstremalna sytuacja, to pokazuje idealnie, że czasami prowadzenie biznesu w takiej formie może być dla nas mocno problematyczne.

Alternatywną dla sklepu stacjonarnego jest oczywiście sklep internetowy. Dziś raczej nikt nie wątpi, że jest to znacznie mniej kosztowne rozwiązanie, jednak niesie za sobą nowe problemy, z którymi sklep stacjonarny nie zawsze się zmaga. Najważniejszym jest oczywiście reklama, którą w przypadku sklepu stacjonarnego spokojnie rozwiązuje nam nasza lokalizacji. W internecie nie damy rady zarobić wystarczających na utrzymanie pieniędzy, jeśli nie będziemy sami napędzać sobie ruchu. Trzeba też pamiętać, że w internecie lokalizacja nie gra roli, mamy więc większą konkurencję, a tym samym większe szanse na niepowodzenie.

Jednym ze skutecznych nośników reklamy są gadżety reklamowe z logo Twojej marki. Pomagają lepiej zaistnieć w świadomości klienta, gdyż pozostają z nim na długo, po zakończonej transakcji zakupowej. Upominki firmowe budzą miłe skojarzenia, stanowiąc świetne uzupełnienie identyfikacji wizualnej zarówno sklepu internetowego, jak i stacjonarnego.

Sklep internetowy dla wielu jest znacznie lepszą opcją, niż sklep stacjonarny. Daje nam ogromną przestrzeń do działania, wręcz nieograniczone możliwości jeśli chodzi o proponowanie produkty oraz pozwala nam działać o tych godzinach, które odpowiadają nam najbardziej. Do tego naszych klientów również nic nie ogranicza. Nie muszą więc szybko wyjść z pracy, aby zdążyć na zakupy przed zamknięciem naszego sklepu, a to dla nich ogromne ułatwienie. Trzeba jednak zaznaczyć, że nie wszyscy klienci mogą zrobić zakupu przez internet, ważne jest więc też, do jakiej grupy są przeznaczone nasze produkty.

Nawet jeśli stwierdzamy, że prowadzenie sklepu stacjonarnego będzie dla nas idealnym rozwiązaniem, warto zadbać o swoją działalność także w internecie. Nawet jeśli nie chcesz zaczynać za jego pomocą sprzedawać, to musisz zapewnić swoim potencjalnym klientom miejsce, w którym mogą się z Tobą skontaktować, jeśli na przykład nie mogą spotkać się z Tobą w twoim sklepie. Dlatego prowadzenie strony internetowej albo profilu marki w social mediach jest dla nas bardzo ważne, bez względu na to, czy chcemy prowadzić sprzedaż internetową, czy wolimy zostać przy tradycyjnym modelu.